Kiinteistöalalla tehokkaampi työskentely on mahdollista CRM-järjestelmien avulla. Näillä järjestelmillä voi hallita asiakkuuksia, seurata liiketoiminnan statistiikkaa ja luoda yhteyksiä helposti ja nopeasti. Lisäksi CRM-järjestelmien kautta voi saada tietoa markkinoiden kehityksestä ja pysyvimmistä trendeistä myöskin kiinteistöalalla.
CRM-ratkaisut voivat auttaa myös prosessien automatisoinnissa, joilla voidaan sopia esimerkiksi tapaamisia asiakkaiden kanssa tai luoda muunlaisia toimintoja, jotka parantavat tuottavuutta. Kiinteistöhallinta voi siis olla hyvinkin monipuolista oikean järjestelmän avulla.
Kaikki asiakas- ja kiinteistötiedot kätevästi yhdessä paikassa
Kiinteistönhallintajärjestelmä on mahdollista yhdistää CRM-järjestelmään, jolloin tiedonkeruu ja isännöinti on entistä helpompaa. Järjestelmät tarjoavat kattavan ratkaisun asiakas- ja kiinteistötietojen hallintaan.
Laadukas kiinteistönhallintajärjestelmä auttaa yrityksiä seuraamaan ja analysoimaan asiakastietoja, minkä avulla voidaan luoda parempia palvelukokemuksia. Esimerkiksi työpyynnöt löytyvät kätevästi selkeästä järjestelmästä. CRM-järjestelmien avulla voidaan tallentaa kaikki asiakas- ja kiinteistötiedot yhteen paikkaan. Näin ne ovat helposti saatavilla ja niitä voidaan käyttää tehokkaasti.
CRM-järjestelmien avulla voidaan myös automatisoida monia toimintoja, mikä vie aikaa pois manuaalisesta työstä, jota kiinteistöala sisältää muutenkin paljon. CRM-järjestelmä ja kiinteistönhallintajärjestelmä ovatkin todella tehokas yhdistelmä, kun tavoitteena on mahdollisimman sujuva ja tehokas kiinteistöhallinta.
Tekinen isännöinti ja ilmoittaminen
Tekninen isännöinti ja ilmoittaminen CRM-järjestelmän avulla on helppoa ja tehokasta. Järjestelmään voidaan sisällyttää muun muassa vuokralaskuja, vuotavan hanan kaltaisia vikailmoituksia sekä alihankintana tehtyjä töitä, jotka on kaikki helppo käsitellä järjestelmän avulla. Kiinteistöt pysyvät ajan tasalla huollon suhteen ja asiakkaat pysyvät tyytyväisinä.
Järjestelmä tarjoaa kattavan näkymän asiakkaisiin, mikä helpottaa heidän toimiensa ja tarpeidensa seuraamista. Näin voidaan varmistaa, että kaikki tiedot ovat ajan tasalla ja kaikkien tarvittavien ihmisten saatavilla. Järjestelmä sisältää myös ilmoitusmahdollisuuden, jolloin esimerkiksi kotisivuilla tai vuokraussivustoilla julkaistut vapaat kiinteistöt saadaan nopeasti ja kätevästi potentiaalisten asukkaiden tietoon. On myös mahdollista luoda automatisoitu muistutusprosessi asiakkaille erilaisista maksuista tai muista velvoitteista, jolloin kiinteistöhallinta on erityisen tehokasta.
Vuokraus ja asiakassuhteiden ylläpitäminen
CRM-järjestelmän avulla voidaan ylläpitää ja hallita vuokraustoimintaa ja asiakassuhteita, sillä jopa ilmoitusten kautta tulleet asuntohakemukset tulevat nähtäville suoraan järjestelmään. Järjestelmä auttaa seuraamaan vuokrausten etenemistä, laskutusta ja maksuja.
CRM-järjestelmien avulla voidaan myös helpottaa vuokrausprosesseja, kuten esimerkiksi varauspyyntöjen vastaanottamista, vahvistamista ja perumista. Kun kiinteistönhallintajärjestelmä on integroitu CRM-järjestelmään, kaikkien vuokraustoimintojen seuraaminen on helppoa. Asiakkaat kokevat saamansa palvelun tehokkaaksi ja mutkattomaksi, kun esimerkiksi vikailmoituksiin vastataan nopeasti järjestelmän välityksellä. Kiinteistöala sisältää yllättävän paljon asiakastyötä ja laadukas isännöinti voi vaikuttaa hyvin oleellisesti vuokralaisten asiakastyytyväisyyteen.
Yhteenveto
Kiinteistöhallinta ei ole koskaan ollut helpompaa, kuin modernin CRM-järjestelmän avulla. Kiinteistöt ja niihin liittyvät asiakassuhteet, vikailmoitukset ja esimerkiksi laskutukseen liittyvät tiedot löytyvät kaikki kätevästi samasta paikasta. Laadukkaat asiakassuhteet ja tehokkaasti hoidetut prosessit johtavat yleensä tyytyväisempiin asukkaisiin ja näin ollen myös pidempiin ja ongelmattomampiin vuokrasuhteisiin, jolloin kiinteistöistä saadaan myös paras tuotto.